Är jag svenskfinlands blogglucia?

Malin kom på den fina idén att ordna en omröstning för svenskfinlands blogglucia och lucianörden i mig vaknade direkt! Jag var Åbo lucia 2008, kandidat till Finlands lucia 2011 och från 2011 har jag varit tärna till Finlands lucia. Kan inte hålla mig borta.

IMG_0001.JPG

1. Hurudan skall en bra blogglucia vara?
Inte skriva elaka inlägg om andra bloggare eller lämna elaka kommentarer på andra bloggar. För att göra mitt eget samvete renare måste jag också säga att det inte spelar någon roll hur mycket eller lite man bloggar.

2. Vad är det som gör just MIG till en bra blogglucia?
Jag har inte bloggat så aktivt som jag haft lust att göra kanske, men jag tänker som så att kvaliteten hoppeligen går framför kvantiteten. Jag skriver oftast smarta (och ganska roliga) inlägg och dessutom är jag ju faktiskt nu fjärde året i rad med som tärna till Finlands lucia så det här lussandet (min telefons autocorrect ändrade till kissandet) har jag åtminstone koll på ;)

3. Om jag blev blogglucia 2014 skulle jag..
…ladda upp en massa lussebilder och lägga upp ett klipp där jag (och kanske Finlands lucia) sjunger luciasången. Det skulle också ge mig en spark i baken och få mig att blogga mer. Rösta på mig om ni vill se fler inlägg! Hehe…

4. Min favorit jultradition är?
Vi brukar alltid med familjen på julafton lyssna på utlysningen av julfreden på plats i Åbo och sen gå till Åbo domkyrka på familjens julbön. Förra året sjöng jag i kyrkan utklädd till ängel. Synd att det inte finns bilder på det. Haha. Jag har dock en samlarbild från förra årets luciadag då jag alltså några veckor innan lucia skar upp alla fingrar på vänster hand så att jag skar av en nerv och en sena i ett finger, opererades och hade en klargrön ortos (ett stöd som går att ta bort då man ska duscha) som till varje uppträdande måste täckas med en vit ”strumpa”. Snyggt värre!

IMG_0006-0.JPG

Imorgon kan man börja rösta och då berättar jag hur det går till! Så stay tuned…

3 reaktioner på ”Är jag svenskfinlands blogglucia?

  1. Pingback: Nu kan man rösta på mig till blogglucia! | memmas

  2. Men oh my god!!! Här är du ju!!! Jag insåg precis att jag helt har missat att du flyttat, och därför också saknat din blogg i min feedly!! :o Den här amningshjärnan gör att jag inte ens har insett att jag saknat en favvoblogg från listan. Men nu du!! :D

Lämna en kommentar